Sanur/Ubud - Bali

7 juni 2013 - Ubud, Indonesië

05-06-2013 Ubud....
Precies om 9.00 uur werden we opgehaald door onze prive-chauffeur en na afscheid te hebben genomen van onze gastvrouw gingen we op pad want we hadden een deal met Lolak dat hij een  dagexcusrsie mocht verzorgen met als eindbestemming Ubud (2 vliegen in een klap) als 1e werd een Balinese Barongdans bezocht dat was kleurrijk en leuk om te zien, daarna vervolgde de reis naar een batik-fabriekje, zilveren sieraden fabriek en de andere bekende toeristische dingen waarvan wij denken moet dat nou !!! maar ja, dat hoort er bij.. Ook nog een stop gemaakt bij mooie terrasvormige rijstvelden, tijdens de toch nog wel lange autorit naar de Batur vulkaan ( deze is nog actief, de laatste uitbarsting was in 2000 )  vanaf het terras van een restaurant konden we de vulkaan zien, hier tevens geluncht (alleen Hans dan want ze hadden alleen indisch buffet, niet zozeer Lia dr smaak) daarna naar beneden gereden naar het meer, de weg loopt door de oude lavavelden. Daarna naar een koffieplantage waar wij de duurste en men zegt de lekkerste koffie  "Luwak koffie" ( kopi luwak ) ter wereld hebben gedronken en idd hij smaakte heerlijk !!! ( zie info bij de foto ) inmiddels was het al half 5 en reden richting onze 2e bestemming, onze chauffeur wist wel een leuk optrekje met uitzicht op de rijstvelden voor ons, na kamer bekeken te hebben besloten wij hier te verblijven. Nadat wij ons opgefrist hadden de "stad" in - wisten niet dat Ubud zo groot en zeer toeristisch was - wederom heerlijk gegeten en nog ff klein ommetje gemaakt, nu aan t bijkomen op ons heerlijke balkon want t blijkt dat je toch nog wel vermoeid bent van die lange reis en nog niet geheel gewend bent aan de warmte, maar wat wil je pas 4 dgn op reis en al een hoop gedaan en gezien.