Bali - Sanur. ( begin van onze reis )

4 juni 2013 - Denpasar, Indonesië

Na een vliegreis van meer dan 16 uur zijn we  Zondag 02-06 om 19.15 uur geland op Denpasar het vliegveld van Bali, na dat we ons visum hebben geregeld (dit duurde wel eventjes want honderden mensen moeten dit doen bij aankomst, kassa!!!) konden we naar ons eerste verblijf, B&B Bumi Ayu Rising Sun in Sanur, waar we een mega-grote kamer kregen, hier hebben we geboekt voor de eerste 3 nachten. Na dat we koffers op de kamer hebben gebracht, zijn we nog even Sanur in gelopen om nog wat te eten, wat nog niet mee viel want het was al best laat, daarna snel terug om te gaan rusten...

Na het ontbijt in de keuken van het B&B, zijn wij eerst even bij het zwembadje gebleven, ff bijkomen en relaxen en daarna zijn we Sanur gaan bekijken, Bali koffie gedronken en gewandeld over het voetpad langs het strand, we hebben voor de middag een ligbed met parasol gehuurd en ook alvast fietsen om morgen deze kant van Bali op de fiets te verkennen. Om half zes hebben we een leuk bar/restaurant   ( Happy Hour ) opgezocht. Even gauw naar ons B&B douchen en weer terug naar het restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.                                                   ( toch wel makkelijk een fiets bij je hebben )
Sanur ligt aan de oostkant van het eiland Bali en heeft een 5 km lang strand,met een voet/fietspad langs de rand van het strand, met kleine strandtentjes en marktkraampjes, daar achter ligt de hoofdstraat met hotels, restaurants/barretjes en winkels.. vandaag - dinsdag - zijn we op ons gemak over het pad gefietst, het pad loopt langs de vele resorts die er langs de kust liggen. Het is hier links rijden dus oppassen. Tijden een stop hebben we de reis naar Ubud besproken met een taxi chauffeur ( die komt ons morgen halen, krijgen we eerst een dagexcursie naar een Vulkaan, Lavavelden, en Balidansen, Sluwak Koffie plantage, en worden we naar Ubud gebracht ) Het is vandaag behoorlijk warm, dus we stoppen vaak voor een koel drankje, maar een heerlijke Italiaanse cappuccino ging er ook wel in en zo hebben we de dag al fietsend door Sanur doorgebracht ( 3 keer het pad langs en nog de lange hoofdstraat heen en weer )
3 keer liep de ketting van de fiets, en overal werden we vriendelijk geholpen, kon ik mijn handen wassen of kregen we een schoonmaakdoek aangeboden.
Morgen naar Ubud..

1. Loes en rik:
    4 juni 2013
    Hoi Lia en Hans. Klinkt allemaal weer geweldig. Leuk hoor die reisverhalen. Het is net of we een beetje achterop de fiets zitten,haha. Veel plezier morgen in Ubud! Gr. Loes
  2. Marielle en Lars:
    Hee pa en ma!
    Nou dat gaat dus weer helemaal goed komen zo te lezen... Ben na jullie eerste dagen al jaloers, haha.
    1 troost; hier in NL is het ook prachtig weer.

Dikke kus .x.
  3. Charissa:
    4 juni 2013
    Leuk!!! En super mooie foto's alweer!

Veel plezier xxxx
  4. Marjan:
    5 juni 2013
    Hoi lia en hans,ik wist niet eens dat jullie weg waren,ben zelf net terug uit franrijk, maar bij deze een fijne vakantie toegewenst. De eerste foto,s zien er al goed uit groetjes marjan
  5. Joke en ruud:
    6 juni 2013
    TZIET ER ALWEER GOED UIT,leuke foto's . geniet ervan
  6. Ben:
    10 juni 2013
    Ziet er allemaal goed uit.