Jimbaran ( Dag 1 en 2 ) +

6 mei 2024 - Jimbaran, Indonesië

Maandag  06.05.2024.    Dag 1....

Jimbaran is een plaatsje in het zuiden van het eiland Bali in Indonesië. Het ligt ten zuiden van Ngurah Rai International Airport Denpasar.

Vanmorgen zijn we om half 9 naar het strand gelopen, het strand ligt op een paar minuten van het hotel.

Bij Jimbaran zie je de witte zandstranden ! van Bali. Zoals ze zeggen, dat klopt ook wel want de stranden aan de andere kant van Bali hebben zwart lavazand.

Het enige nadeel is het vele plastic dat op het strand ligt, zoals in vele Aziatische landen jammergenoeg. .

Het Jimbaran strand is een echt vissersstrand met veel vissersboten op het strand, die overdag aan hun boten en netten werken.

Jimbaran staat ook bekend om zijn vele visrestaurants met de tafels op het strand.

Na de wandeling op het strand hebben we nog ergens koffie gedronken met een klein ontbijt.

Daarna de rest van de dag relaxen bij het zwembad en lunchen bij ons hotel.

Aan het eind van de middag naar het strand. Om met een cocktail naar de ondergaande zon te kijken.

Nadat de zon onder was gegaan, gelijk maar naar een van de vele visrestaurants op het strand gelopen om een tafeltje uit te zoeken.

We namen een vismenu voor 2 personen. Vooraf een vissoep daarna white snapper, mosselen en garnalen. Witte rijst en wat groente en frisdrank.  Prima gegeten.

Weer een leuke en lekkere ervaring.

Dag 2....

Vanmorgen eerst naar "KAPENI Coffee & Eatery" waar we weer een lekker bakkie koffie hebben gedronken.  Daarna naar het centrum van Jimbaran gelopen om geld te pinnen.

We zijn door wat straatjes gelopen waar je het echte leven in Bali ziet. Geen toeristen en wel vriendelijke locale bewoners.

Overal zie je wat kleine tempels met Balinese mythische beelden en overal offermandjes op straat. De Balinezen leggen elke dag nieuwe offermandjes, de zogenaamde 'canang sari', neer bij alle offerplaatsen. Het is een een offer aan hun god Sang Hyang Widhi Wasa. Je ziet de offers bijvoorbeeld bij tempels, huistempels, voor winkels op de stoep en in alle tempeltjes en ook op het strand..

Vanuit het centrum zijn we naar de vismarkt gelopen en via het strand weer terug naar het hotel. Het was al half 3, dus gauw wat gegeten, daarna luieren bij het zwembad.

Om half 7 weer naar het strand om een lekker vismenu uit te zoeken.. :)

Zie de foto's van Jimbaran 2024

Morgen naar Munduk in het Noorden van Bali,  dat ligt in de bergen. .

Noot:

Op Woensdagochtend 8 Mei om 06.10 uur. Voelde wij een kleine aardbeving van 5.2 op de schaal van Richter op Bali.

Jouw reactie