Ubud
We verblijven een paar dagen in Ubud. ( 4 nachten )
En overnachten bij Hibiscus Cottage, nog net een beetje tussen wat kleine rijstvelden. Alhoewel die snel gaan verdwijnen, als ik zie hoeveel er al gebouwd is rond het centrum.
We ontbijten op het dakterras met uitzicht over Ubud, daarna gaan we lekker wandelen tussen de Kajeng rijstvelden aan de andere kant van de hoofdstraat. Daar is het lekker rustig.
Soms zie je nog hoe de boeren of vrouwen op de rijstvelden werken en nog steeds gebruikmaken van oude gebruiken, of hoe de rijst wordt geoogst.
We drinken een bakkie koffie bij iedere keer een ander café,tje die tussen de rijstvelden staan en wandelen dan via het marktstraat waar ze souvenirs en kleding verkopen, terug naar de hoofdstraat.
In de vroege ochtend ga ik meestal even wandelen en opzoek naar #old_doors_windows_and_facades
Leuke Balinese poortjes, met beelden dit keer.
Op Bali zijn de "poortwachters" meer dan alleen stenen beeldjes. Deze handgemaakte sculpturen vertegenwoordigen de Balinese levensstijl. Ze worden vaak gevonden bij tempels en huizen als symbolen van bescherming en gastvrijheid.
Voor onze laatste dag in Ubud hebben we een scooter gehuurd .
We gaan naar de "Rijstvelden van Tegalalang" waar je uitzicht heb op mooie terrassen met rijstveldjes die tegen een heuvel liggen. Echt toeristisch, maar wel mooi. Je kan er ook een Bali swing doen.
In de omgeving van Ubud kan je leuke tochten maken en de hoofdweg voor een groot deel mijden. Wij rijden zonder navigatie door de omgeving.
Het scooter rijden gaat best goed hier op Bali, ook in die gekke drukte in het centrum.
