Naar Ubud.

11 mei 2024 - Ubud, Indonesië

Vandaag gaan we naar Ubud. We worden weer opgehaald door Wayan. Dus dat is makkelijk. 

De berg lag vanmorgen weer in de wolken,  dus we hadden geluk met het uitzicht van gisterochtend.

De rit naar Ubud duurde ongeveer 2 uur. Het laatste stukje door de rijstvelden en kleine dorpjes.

We hebben nu een kamer bij "Hibiscus Cottage" in het centrum van Ubud, een gebouw dat in Balinese stijl is gebouwd. En nog net tussen 2 kleine rijstveldjes.  

Per toeval kwamen we er achter, dat wij dit gebouw in 2013 op de foto hadden gezet. Toen stond het alleen in een rijstveld.

Ubud is toch wel veranderd. Veel drukker en veel van de rijstvelden die we toen zagen zijn nu volgebouwd met hotels, appartementen en restaurants.

Je kan nu amper goed lopen in Ubud, de "Jalan Raya Ubud" de hoofdstraat is erg druk. Maar dan ook erg druk. !  De "Jalan Bisma" is nu ook een drukke straat.. 2 auto's passen net naast elkaar. En dan nog voetgangers en scooters. Het is geen doen om hier rustig te lopen.  Dat was toch wel anders in 2013..

...

Foto’s