Naar Munduk.

9 mei 2024 - Munduk Village, Indonesië

Vandaag gaan we naar Munduk ..

Munduk ligt in de bergen. In het Noorden van Bali.  Het ligt op ongeveer 700 meter boven zeeniveau en word omringd door bergen, uitgestrekte jungle en vele koffie, cacao en fruitplantages. Het is een mooi landschap  verborgen in de rustige, koelere en groene bergregio. Hier is het minder druk en nog niet ontdekt door het massatoerisme.

Onze chauffeur en gids Wayan komt ons ophalen in Jimbaran.  We hebben gelijk een tour geregeld op weg naar Munduk.

Het is zowiezo al een lange rit naar Munduk ( ongeveer 2 en een half uur ) maar door de drukte in de straten van Kuta en Seminyak duurt het een stuk langer..

Onze eerste stop is een tempel...

Pura Taman Ayun is een Hindoeïstische tempel in de Indonesische plaats Mengwi op Bali ten westen van Ubud. De tempel is gewijd aan de voorouders van de vorsten die tot 1892 over Mengwi heersten. Pura Taman Ayun is uit 1634 en is gelegen in een watertuin met aan drie zijden een gracht met lotusbloemen.

Daarna gaan we opweg naar de Jatiluwih rijstvelden. Via smalle kronkelende wegen door de heuvels en bergen rijden we steeds hoger het landschap in. Onderweg rijden we door kleine dorpjes en hebben we prachtige uitzichten over diverse rijstvelden

De mooiste zijn de Jatiluwih rijstvelden.

Dat is onze 2e stop..

Het is een prachtig gebied vol met groene rijstterrassen en er zijn wandelroutes tussen de rijstvelden door. Je komt er niet veel toeristen tegen. Iedereen gaat alleen naar het uitkijkpunt voor een overzicht over de rijstvelden, maar de wandeling is ook leuk om te doen.

Daarna rijden we verder over de smalle bergweg naar de  beroemde Munduk watertempel. De Pura Ulun Danu Beratan Bedugul Tempel.

3e stop...

Onderweg komen we nog steeds leuke uitzichten tegen over kleine rijstvelden.

Bij de Watertempel is het behoorlijk druk en het regent nog ook dus die slaan we maar over.

Vlak na de watertempel zien we de Handara Gate.. eigenlijk de ingang naar een golf terrein, maar de laatste jaren een gewilde foto locatie. Een wachtrij voor een foto, dat je dan alleen tussen de poort staat. Wij even gauw van afstand een foto gemaakt.

Daarna rijden we langs de "Twin lake view " maar door de opgekomen mist zien we niet veel van de onderliggende meren.
Dit is een uitkijkpunt waar je selfies kan maken.  Ook is er een schommel, de  "Wannagiri swing" ook om foto's te maken.

Het laatste stuk van de rit komen we langs de watervallen.  Vanaf de weg niet te zien, daar moet je een stuk voor lopen. Die slaan we voor vandaag over.

We slapen bij "Made Oka Homestay and Warung" We hebben een leuke kamer met uitzicht op de bergen.

Jouw reactie