Legian -Bali ( eind van onze reis )

30 juni 2013 - Zevenhuizen, Nederland

Woensdagochtend zijn we om kwart over 8 op de fastboat gestapt naar Sanur ( het vaste land van Bali ) een half uurtje varen, vandaar worden we naar ons hotel in Legian gebracht. Het is wel even wennen die drukte hier van het verkeer en de vele toeristen. je word hier ook weer veel meer lastig gevallen door de winkeliers en kinderen die armbandjes willen verkopen ( moeten )  Het zijn de laaste dagen van de vakantie,   Donderdagavond gaan we terug naar Holland.                              Hier op Bali bij  Legian/Kuta heb je flinke golven, er zijn dan ook veel surfers bezig hier, zwemmen mag hier niet ( schijnt te gevaarlijk te zijn met die hoge golven ) Dus gaan we maar wat rondlopen hier. We gaan nog naar het HardRock Cafe en het HardRock Hotel en de laatste dag nog wat relaxen op het strand. dachten we !! ( laatste dag slecht weer hier, wind en regen dus op het strand liggen ging niet door )  Hier in Indonesie is de ramadam vakantie begonnnen, je ziet nu veel Indonesiers uit verschillende delen van het land op het strand, ze lopen in grote groepen en kijken naar alle blanken die op het strand lopen of liggen.. Ze willen met iedereen op de foto ( lijkt wel of ze nog nooit blanken hebben gezien, wij snappen er niks van !! ) Wij werden gefotografeerd door een groep uit Oost Java, we leken wel fotomodellen, echt iedereen nam foto's - lachen toch -  vooral toen een echtpaar iedere blanke stiekem liep te fotograferen was zeer vermakelijk ( de vrouw ging zogenaamd poseren, terwijl de man foto's maakte van iedereen )

Helaas zit deze vakantie er weer op en zijn we nu weer thuis, de 4 weken zijn echt omgevlogen, volgend jaar maar weer een weekje langer dan ....  hahaha !!!!!  Selamat Tinggal

1. Ine de Jong:
    4 juli 2013
    Hans en Lia,
    Welkom thuis! Het was weer leuk om jullie op je reis te volgen.
    Groetjes,
    Ine